اتفاقهای دنیای مد و فشن در ۱۰ سال اخیر
در ۱۰ سال اخیر، تاثیرات بلاگرها به شکلی خودش را نشان داده است که برندها، محصول را برای بسیاری از این بلاگرها میفرستد تا محصول توسط آنها به مردم معرفی شود.
دنیای مد و فشن در ۱۰ سال اخیر دچار تغییرات و تحولات زیادی شد و در واقع اتفاقات، رویدادها، انقلابهای خاصی را به خود دیده است. این مطلب مجله اینترنتی دلتا به اتفاقاتی از دهه اخیر دنیای مد و فشن اختصاص داده شده است، از ترندها گرفته تا همکاری برندها با هم و دنیای سلبریتیها! با ما همراه باشید.
مرگ طراح بزرگ دنیای مد و فشن
از اتفاقات بسیار دردناکی که در دنیای مد ۱۰ سال اخیر، مرگ طراح معروف کارل لاگرفلد است. طرحهای او بسیار جسورانه بود و مدیریت برندهای لوکسی مانند شنل و فندی را بر عهده داشت. اما قسمت ناراحتکنندهی ماجرا زمانی هست که کارل لاگرفلد از دنیای مد خداحافظی میکند و به ابدیت میپیوندد. لاگرفلد به طراحان لباس دنیا یاد داد که با خلاقیت و ابتکار درونی خود تمام حسها و ایدهها را به روی کاغذ و به مرحلهی اجرا بگذارند.
عوض شدن معیارهای انتخاب مدل!
یکی از رویدادهای مثبت دنیای مد و فشن ۱۰ سال اخیر، عوض شدن معیارهای زیبایی برای استایل زنانه و مردانه برای مدل شدن بود. دیگر نیازی به وزن ۴۰ کیلو و قد بالای ۱۷۰ نیست تا مدل خوبی باشید. در دنیای امروز شما چاق باشید یا لاغر، قد بلند یا کوتاه، با موی بلند یا کوتاه، با بینی بزرگ یا کوچک و هزار و یک ویژگی دیگر ،فرقی ندارد! شما میتوانید یک مدل جذاب باشید. حتی افرادی با وجود مشکلات ظاهری و بیماریهای پوستی هم میتوانند مدل شوند.
تنوع استایل، سبکها و تلفیق آن با ترندها
دنیای مد و فشن در ۱۰ سال اخیر، شاهد سبک و سیاقهای متفاوتی از طراحی و تولیدات برندهای بزرگ و لوکس بوده که هر کدام به نوعی خلاقیت خود را در ایجاد سبکی جدید، نشان میدهند.
بازگشت به دهههای ۸۰،۹۰،۷۰،۵۰ و …
دنیای مد یک ماشین زمان اختراع کرده و هر از چندگاهی برمیگردد به دوران گذشته و در دهههای پیشین سیر و سفر میکند. اگر در رانویهای برندهای مختلف دقت کرده باشید، اِلمانها و ترندهایی از دهههای ۵۰ ( مثلا سیلوئت دامنها یا فرم آستینها)، دههی ۸۰ میلادی ( رنگهای پاستلی و پافر جکتها و شلوارکهای یوگا)، دههی ۹۰ ( استایل پانک و متال)، در طراحیهای جدید به شکلی تازه به کار میرود.
تاثیر بلاگرها و اینفلوئنسرها در دنیای مد و فشن
بلاگرها و اینفلوئنسرها را همه جای دنیای مجازی میتوانید ببینید. آنها محصولات مختلفی را میپوشند، مصرف میکنند، میخورند یا حتی به نوعی استفاده میکنند و افرادی که آنها را به صورت مجازی دنبال میکنند، کاملا تحت تاثیر آنها قرار میگیرند! چرا که اینفلوئنسرها به روش معمولی تبلیغات را انجام نمیدهند، بلکه آنها به روش خودشان و با سبکی لوکس و عامه پسند تبلیغات را انجام میدهند و تاثیر بسیار زیادی بر مردم دارند.
پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه مطلب «این بار آقایان نارنجی بپوشند!» بخش مد و فشن دلتا را دنبال کنید.
با مجله مدو زیبائی دلتا همراه باشید .